Skoči na glavno vsebino

Cilj Nacionalnega meseca skupnega branja je dvig bralne kulture in bralne pismenosti. Projekt poteka letos drugič. In zraven je drugič tudi naša šola.

Ljudje beremo več, kot se zavedamo. Beremo kratka sporočila na telefonih, družbenih medijih, oglasna sporočila, podnapise pri filmih, a za resnično razumevanje, povezovanje in premislek moramo brati daljša besedila, ki jih ponujajo leposlovna dela in strokovna literatura. Novejše raziskave kažejo, da zanimanje za branje leposlovja upada, s tem pa tudi funkcionalna
pismenost prebivalcev.
A branje je lahko zabavno. Branje nas osebnostno krepi. Branje je skrb zase in za druge. Zaradi branja postajamo bolj razgledani, sproščeni, tudi srečnejši, naš um je bistrejši in prožnejši, postajamo bolj osredotočeni, pozorni, se lažje učimo in bolje komuniciramo. (Bukla, september 2019)

Učiteljice slovenščine so se letos k projektu priključile z metodo dolgega branja, in sicer devetošolci so brali Malega princa, v osmih razredih so brali skupaj Županovo Micko, šestošolci pa odlično Partljičevo Hotel sem prijeti sonce.
Sedmošolci so v tem času obiskali domačo Splošno knjižnico v sklopu projekta Rastem s knjigo. Vsi bodo razmišljali o knjigi Elvis Škorc, genialni štor.

Učence 8. in 9. razreda smo povprašali, kaj radi berejo? Odgovorili so, da napete knjige, pustolovske knjige, romane, knjige s smešno vsebino, stripe, revije (Pil), kriminalke in znanstveno fantastiko.

Branje priporočajo, ker:
izvemo veliko novega;
si širimo besedni zaklad;
razvija domišljijo,
ti da kakšno idejo.

Kdaj berejo?
Zvečer pred spanjem, kadar jim je dolgčas, ob koncu tedna, med vožnjo v avtomobilu, med počitnicami, namesto ukvarjanja s telefoni.

Film ali knjiga?
Harry Potter – oboje je odlično
After (Prvič) – knjiga je zanimivejša
Košarkar naj bo – boljši je film
Zanimivo je primerjati film in prebrano knjigo. Tudi odločitev za knjigo je lažja, če je po njej posnet film.

Njihov cilj je postati zlati/-a bralec/-ka, da opravijo bralno značko, da preberejo vsak dan nekaj strani v knjigi.

Skupno branje v razredu je zanimivo, jim je všeč in bolje si zapomnijo vsebino.

O tem, kaj brati, katere knjige priporočajo so razmišljale tudi mlade bralke pri knjižničarskem krožku.

BRANJE JE POBEG IZ RESNIČNOSTI.

BRANJE SPROŠČA.


Dostopnost
//